Welcome to my site
Witamy!!!

Serwis "Samochody"


Maybach – marka luksusowych samochodów. Obecnie samochody tej marki należą do najdroższych seryjnie produkowanych aut na świecie (model 57 w podstawowej wersji kosztuje 310 000 euro), a cena najdroższego modelu jest praktycznie nieograniczona. Za tę cenę klienci otrzymują nie tylko luksusowe auto, ale również ekskluzywną obsługę zapewnianą przez Atelier Maybacha zwany Center of Excellence (CEO). O satysfakcję klienta dba Personal Liaison Manager - osobisty konsultant, który opiekuje się autem. Produkcją aut zajmuje się firma Maybach Manufactur należąca do Daimler-Chrysler z siedzibą w niemieckiej miejscowości Sindelfingen. Firma Maybach Motorenbau została założona przez niemieckiego konstruktora Wilhelma Maybacha i jego syna Karla w 1909 roku. Jej korzenie związane są mocno z firmą Daimler-Motoren-Gesellschaft za sprawą Wilhelma Maybacha - konstruktora pierwszego modelu Mercedesa 35 PS. Początkowo firma Maybach produkowała wyłącznie niezawodne silniki dużej mocy do sterowców Zeppelin. Dzięki zgromadzonym doświadczeniom Karl Maybach przeszedł do konstrukcji samochodów. Pierwsze luksusowe auto firmowane marką Maybach pojawiło się w 1919 roku. W 1921 trafił do sprzedaży model W3 wyposażony w 6-cylindrowy silnik o pojemności 5,7 litra. Wytwarzany był z nadwoziem limuzyna, phaeton i landaulet o rozstawie osi 366 cm. 5 lat później debiutował model W5 z jednostką o pojemności zwiększonej do 7 litrów. W 1929 roku premierę święcił pierwszy na świecie samochód napędzany silnikiem V12 - był to model DS. Najdoskonalsze wersje DS7 i DS8 z jednostkami 7 i 8-litrowymi o mocy 150 i 200 KM nosiły nazwę Zeppelin. DS8 wyposażony był 7-biegową skrzynię biegów. Pomiędzy rokiem 1934 a 1941 opracowano również szereg aut niższej klasy: SW 35, 38 i 42. W 1938 wskutek kooperacji firmy Maybach i Fulda powstał prototypowy model opływowego samochodu na bazie SW38, który służył do osiągnięcia granicy prędkości 200 km/h. Do 1941 roku wyprodukowano łącznie 1800 aut. W czasie II wojny światowej w halach firmy Maybach odbywała się produkcja na potrzeby militarne. Produkowane tam były między innymi czołgi: Panzer IV, Tygrys I oraz Pantera. Po II wojnie światowej próbowano wznowić produkcję samochodów, ale podobnie jak w przypadku kilku innych marek, do tego nie doszło. Po śmierci Karla Maybacha w 1960 roku, prawo do posługiwania się tą marką zagwarantował sobie koncern Daimler-Benz. Po wojnie pierwszy raz auto tej marki zaprezentowano w 1997 jako prototyp podczas Motor Show Tokio. W 2002 roku na Manhattanie w Nowym Yorku odbyła się premiera nowych modeli firmy Maybach : 57 oraz 62. W 2005 roku został stworzony kolejny model Maybacha - Exelero. Podobnie jak 66 lat temu wpółpracowały ze sobą firmy Maybach i Fulda i podobnie jak 66 lat temu auto miało na celu przełamać granicę prędkości: 350 km/h. W Niemczech samochodem tej marki jeździ około 50 osób. W Polsce pierwsze auto tej marki sprzedano w 2003 roku a do 2005 sprzedano ich w sumie 36; na Ukrainie około 29. Maybacha można kupić tylko na zamówienie - na jego wyprodukowanie i odebranie czeka się kilka miesięcy. Właścicielem jednego z nich, modelu 57 jest były poseł Samoobrony Piotr Misztal.